3046R Compact utility tractor

  • Turbo geladen driecilinder dieselmotor
  • eHydro-transmissie met twee pedalen
  • Geschikt voor AutoConnect™ maaidek
  • ComfortGard cabineoptie
Dealer zoeken
image-info

Ervaar Power Management

Om u te helpen het vermogen van uw 3R-tractoren volledig te benutten, voegen we standaard een reeks geavanceerde functies toe. Deze omvatten vierwielaandrijving, een digitaal prestatiemeetsysteem en LoadMatch™, een geweldig beheersysteem voor elektrisch motorvermogen voor maximale prestaties bij elke toepassing.

Hoofdkenmerken

Hoofdkenmerken

Alles inklappen

Aantrekkelijke stijl zorgt voor meer zicht en bedieningsgemak

3045R tijdens sneeuw ruimen 3045R tijdens sneeuw ruimen
#

De robuuste vormgeving van de trekker zorgt voor een aantrekkelijke en functionele verschijning vergelijkbaar met die van grotere agrarische trekkers. Voordelen van deze vormgeving omvatten:

  • Gemakkelijke identificatie van de trekkerfamilie
  • Vernieuwde vaste gril en motorkap met zijpaneel zorgt voor optimale afdichting van het koelcompartiment
  • Geïntegreerde onderhoudspositie op de voorgril voor gemakkelijke toegang tot de accu
  • Halogeen koplampen in wraparound-stijl
    • Premium geïntegreerde verlichtingselementen in een stijl als bij auto's
  • Stoere lettertypen zorgen voor gemakkelijke identificatie van de trekkerfamilie
  • Agressief hellend motorkapontwerp biedt een aangenamere soepelere aanblik, en zorgt voor meer zicht

Als resultaat krijgt de trekker een kenmerkende verschijning en gevoel.

OPMERKING: Als de trekker uitgerust is met optionele ter plaatse geïnstalleerde verticale uitlaat, dient de uitlaatpijp te worden verwijderd voordat de motorkap van de trekker open of dicht wordt gedaan.

De krachtige Yanmar® dieselmotor levert genoeg vermogen als er wordt gewerkt met zware ladingen

Yanmar-dieselmotor met drie cilinders uit de TNV-serie Yanmar-dieselmotor met drie cilinders uit de TNV-serie

De Yanmar 3-cilinder, TNV-serie dieselmotor heeft een groot reserve aan koppel waarbij ruimschoots voldoende vermogen kan worden geleverd bij zware belastingen.

 

Deze motor heeft lage uitstootniveau's en lagere geluidsniveau's. De motor voldoet aan alle huidige emissie-vereisten voor Stage V-uitstootnormen.

3033R

De 3TNV88C-Yanmar-dieselmotor met 1,642 (100,2 vierkante inch) liter cilinderinhoud zonder druklading levert 23,7 kW (31,8 hp) aan de 3033R-tractor.

Model Aantal cilinders Cilinderinhoud Nominaal toerental Bruto motorvermogen* Bruto motor-PS* PTO-vermogen*
3033R 3 1,642 l (100,2 cu inch) 2600 23,7 kW (31,8 pk) 32,2 pk 17,6 kW (23,6 pk)

 

3039R

De 3TNV86CT CR-Yanmar-dieselmotor met 1,496 (91,3 vierkante inch) liter cilinderinhoud met turbocompressor levert 28,5 kW (38,2 hp) aan de 3039R-tractor.

Model Aantal cilinders Cilinderinhoud Nominaal toerental Bruto motorvermogen* Bruto motor-PS* PTO-vermogen*
3039R 3 1,496 l (91,3 cu inch) 2600 28,5 kW (38,2 pk) 38,7 pk 23,3 kW (31,3 pk)

 

3046R

De 3TNV86CHT CR-Yanmar-dieselmotor met 1,496 (91,3 vierkante inch) liter cilinderinhoud met turbocompressor en interkoeling levert 33,3 kW (44,7 hp) aan de 3046R-tractor.

Model Aantal cilinders Cilinderinhoud Nominaal toerental Bruto motorvermogen* Bruto motor-PS* PTO-vermogen*
3046R 3 1,496 l (91,3 cu inch) 2600 33,3 kW (44,7 pk) 45,3 pk 25,4 kW (34,1 pk)

Motor hp (kW), bruto SAE J1995: 45,3 (33,34) bij 2600 t/min, PS

 

De motor gebruikt de nieuwste technologieën om het brandstofverbruik te optimaliseren, regeling en nauwkeurigheid te verbeteren en de impact op het milieu te verminderen.

 

Het common-railsysteem (CRS) optimaliseert het brandstofverbruik en vermindert de bedrijfskosten (vergeleken met motoren die geen CRS-technologie gebruiken). De hogedruk brandstofinspuiting atomiseert de brandstof in kleinere deeltjes die volledige verbranden. Dit leidt tot beter brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.

 

De elektronische regeleenheid (ECU) biedt optimale brandstofregeling en nauwkeurigheid. De ECU regelt en controleert de motor. De ECU houdt de motoromstandigheden bij en past de brandstoftoevoer aan voor optimale prestaties en uitstoot.

 

De motor is voorzien van een nabehandelingssysteem. Het systeem wordt automatisch bediend. Het uitlaatfilter bestaat uit een dieseldeeltjesfilter (DPF) die roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Door een natuurlijk reinigingsproces te gebruiken, worden de meeste roetdeeltjes die worden opgevangen in het uitlaatfilter verwijderd door de hitte van de uitlaatstroom die wordt gegenereerd door normaal gebruik. In situaties met lage temperatuur, motorsnelheid of belasting, wordt er een actieve reinigingscyclus gestart. In deze reinigingscyclus wordt de temperatuur van het uitlaatgas verhoogd door extra brandstof in te spuiten tijdens de uitlaatslag van normale voertuigwerking naar de dieseloxidatiekatalysator (DOC).

 

Na een bepaald aantal uren kan het nodig zijn as te verwijderen uit het filter.

DPF-reiniging

Afhankelijk van de belasting van de tractor en de omgevingstemperatuur, vochtigheid en motorsnelheid kunnen zich roetdeeltjes in het DPF ophopen waardoor reiniging nodig is. Het reinigen van het filter wordt bepaald door één van drie omstandigheden:

  • Een aan de hand van tijd geschatte noodzaak voor reiniging van het filter DOC/DPF-druksensoren
  • Een op belasting gebaseerde inschatting van de roetdeeltjesophoping

 

Als aan een van de omstandigheden wordt voldaan, vindt filterreiniging plaats. Er zijn drie verschillende filterreinigingsprocessen:

  • Passieve filterreiniging
  • Actieve filterreiniging
  • Geparkeerde filterreiniging
Passieve filterreiniging

Passieve filterreiniging vindt plaats als de motor genoeg hitte genereert om roetdeeltjes te verbranden. Dit proces vindt onder normale gebruiksomstandigheden automatisch en continu plaats. Tijdens de passieve filterreiniging verschijnen er geen tractorpictogrammen of symbolen op het display.

 

OPMERKING: Voor passieve filterreiniging is geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.

Actieve filterreiniging

Als niet aan de omstandigheden (temperatuur, belasting of snelheid) voor passieve filterreiniging wordt voldaan, worden roetdeeltjes via een actieve filterreiniging verwijderd.

 

Om de vereiste omstandigheden te bereiken, regelt de functie voor uitlaattemperatuurbeheer (exhaust temperature management, ETM) de start en duur van de actieve filterreiniging. ETM kan verschillende motorparameters aanpassen en/of gedurende een korte periode een kleine hoeveelheid brandstof in de uitlaatstroom injecteren. De brandstof verdampt en reageert chemisch met de katalysator in de DOC om hitte op te wekken voor verbranding van de roetdeeltjes.

 

Belangrijk om te weten is dat brandstof in het DOC en DPF nooit wordt ontstoken; er ontstaat nooit een vlam in de DOC/DPF.

 

Voor actieve filterreiniging is net als voor passieve filterreiniging geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.

Geparkeerde filterreiniging

In sommige gevallen waarbij passieve en actieve filterreiniging de roetdeeltjes niet volledig uit het systeem hebben verwijderd, kan geparkeerde filterreiniging nodig zijn. De enige keer dat een geparkeerde filterreiniging zal moeten worden uitgevoerd is, als de automatische filterreiniging gedurende langere tijd uitgeschakeld was en meerdere waarschuwingen om de filterreiniging weer in te schakelen zijn genegeerd of als de tractor is gebruikt met lichte belasting. Ook als het automatische filterreinigingsproces meerdere keren opzettelijk is onderbroken of de actieve filterreiniging diverse keren is mislukt door storingen, kan een geparkeerde filterreiniging nodig zijn. In deze zeldzame situatie moet de bestuurder de tractor parkeren en het filterreinigingsproces starten.

 

Het proces voor geparkeerde filterreiniging moet geactiveerd worden op gebruik en bediening van de tractor. Het proces duurt ongeveer 30 minuten. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.

 

Dit systeem meet constant het roetniveau van de tractor, waardoor deze altijd in optimale conditie is en er altijd hoogwaardige prestaties geleverd kunnen worden.

 

OPMERKING: Aantal uren sinds de laatste regeneratie en roetniveau zichtbaar op het lcd-display.

 

OPMERKING: Wanneer bij lage snelheid het filter van de tractor wordt gereinigd, of wanneer de tractor is geparkeerd en nog steeds draait, wordt de uitlaat door de verticale uitlaat geleid. In alle andere gevallen wordt de uitlaat door de omlaag gerichte uitlaat geleid. Dit zorgt voor minimale impact voor de bestuurder.

De belangrijkste functies van de motor zijn:
  • Economisch ingegoten cilinderblok ontworpen voor goede koeling en lange levensduur
  • Directe brandstofinspuiting
    • Verbetert het starten
    • Spuit de brandstof direct op de zuigers voor efficiëntere verbranding
    • Ontwikkelt meer vermogen per liter brandstof dan indirecte injectiemotoren
  • Zuigers van een aluminiumlegering met ingebouwde stalen versterkingen zijn licht in gewicht en verminderen de drijfstangbelasting en hebben goede warmtegeleidende karakteristieken
    • Ontwerp maakt nauwere toleranties mogelijk en gaat uitzetting van de zuiger tegen, waardoor minder blow-bygassen en minder lawaai door zijdelingse zuigerverplaatsing optreden
    • Hoger gemonteerde compressieveren in zuiger en dunnere koppakking verminderen de hoeveelheid onverbrande rookgassen en verhogen het verbrandingsrendement
  • Aandrijvingen en injectieaandrijvingen hebben een schroefvorming profiel om motorlawaai te verminderen
  • Brandstofsysteem met automatische ontluchting
    • Het is niet nodig om het systeem op gang te brengen als de tractor zonder brandstof komt te staan.
    • Het systeem brengt de brandstofinspuitpomp, leidingen en verstuivers zelf op gang, waardoor het systeem weer snel van brandstof wordt voorzien en gemakkelijk kan opstarten.
  • Starten en afzetten met de contactsleutel maakt brandstofafsluitkraan overbodig
    • Elektrische magneetklep sluit brandstoftoevoer direct af wanneer de contactsleutel wordt uitgeschakeld
  • Brandstoffilter met verwisselbaar element
  • Waterbezinkselkolf
  • Door het transparante expansiereservoir van de koelvloeistof kan de bestuurder het peil controleren zonder de radiateurdop te verwijderen
    • Afgesloten radiateurcompartiment houdt vuil en deeltjes aan buitenzijde van motorkap
Droog luchtfilter Droog luchtfilter
#
  • Droog luchtfilter met veiligheidselement en elektronische luchtservice-aanwijzing

  • Elektronische luchtbeperking-aanwijzing waarschuwt de bestuurder als het filter onderhoud nodig heeft

    • Dubbel ontwerp van het element voor grotere bescherming van de motor

    • Gemakkelijk in onderhoud

  • Hybride uitlaat
    • Stoot de dampen uit van de bestuurder af en vermindert lawaai van de motor
    • Verbetert het zicht van de bestuurder
    • Er is een optionele uitlaatset verkrijgbaar
    • Bij normaal gebruik gaat de uitlaat door de neerwaartse uitlaatuitgang. Bij handmatige regeneratie gaat de uitlaat door de opwaartse uitlaatuitgang.

 

Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Company Limited.

De productiviteit optimaliseren met een eHydro™-transmissie

De trekker van de 3R-serie is verkrijgbaar met een exclusieve elektronische hydrostatische (eHydro) transmissie met drie bereiken.

  • Vloeistof onder druk transporteert motorvermogen naar de aandrijfwielen door middel van een hydraulische pomp en een motor
  • Levert een hoog koppel bij wegrijden
  • Vermindert schokbelastingen van de aandrijflijn

Sauer-Danfoss® levert zowel de pomp als de motor. Hierdoor wordt verzekerd dat de onderdelen op elkaar zijn afgestemd, met als gevolg optimale efficiency.

De elektronische hydrostatische transmissie is perfect geschikt voor taken waarbij productiviteit een must is, zoals lader- of maaiertoepassingen.

De hydrostatische transmissie heeft Twin Touch™ voetbedieningen, waarmee zowel de snelheid als de rijrichting kunnen worden ingesteld met een tip van de tenen.

De belangrijkste functies van de eHydro-transmissie zijn:

  • Onbegrensde grondsnelheden, zelfs bij plankgas, staan de bestuurder toe de snelheid van de trekker aan te passen aan de taak
  • Geen koppelingspedaal nodig voor een snelle en gemakkelijke verandering van rijrichting
  • Twin Touch voetpedalen voor snel en gemakkelijk vooruit-/achteruitbedrijf
  • Standaard voorzien van cruisecontrol
    • De cruise-control-schakelaar bevindt zich op de rechterconsole voor gemakkelijke toegang
    • De cruise-control wordt elektronisch geactiveerd en uitgeschakeld en maakt snelheidsinstellingen mogelijk die nog nauwkeuriger zijn

Voor betrouwbaar bedrijf wordt de Sauer-Danfoss eHydro-transmissie gebruikt. Levensduureigenschappen omvatten:

Grote, gesmede, getapte as met grotere steunlagers voor minder trillingen en lawaai.

2) Centrale sectie van duurzaam gegoten aluminium dat 10 procent sterker is.

3) De transmissie-oliekoeler koelt de transmissie-olie voor een langere levensduur van de transmissie.


De veiligheidsvoorzieningen van de eHydro omvatten:

  • De trekker start met één of beide ingedrukte voetpedalen, maar komt niet in beweging totdat beide voetpedalen eerst naar neutraal komen.
  • De trekker stopt als de bestuurder de stoel van de trekker verlaat maar de motor wordt niet stilgezet tenzij de aftakas (PTO) ook draait.
Belangrijkste John Deere voordeel
Twin Touch voetbediening Twin Touch voetbediening

De Twin Touch voetbediening biedt verscheidene belangrijke voordelen ten opzichte van concurrerende trekkermodellen met hydraustatische transmissie (HST).

Belangrijke voordelen ten opzichte van de concurrerende HST-trekkermodellen:

  • Bij sommige concurrerende hydrostatische trekkers wordt een trapperpedaal (teen-hiel) gebruikt
  • De bestuurder moet zowel teen als hiel gebruiken om van richting te veranderen, waardoor de bestuurder sneller vermoeid zal raken.

Geïntegreerde eHydro-functies

De gemakkelijke bedieningselementen van eHydro zijn in één enkele module geïntegreerd. Het combineren van functies als SpeedMatch™, LoadMatch™, MotionMatch™, en cruise-control die vergelijkbaar is met die in auto's, haalt optimale efficiency uit trekkers met eHydro-transmissies. Al deze functies zijn standaard op de 3R-modellen en bieden de klanten een eenvoudigere en comfortabelere ervaring.

eHydro regelmodule voor gebruikersgemak eHydro regelmodule voor gebruikersgemak
#
eThrottle
eThrottle-indicator eThrottle-indicator

De tractoren uit de 3R-serie zijn uitgerust met de eThrottle-functie. Deze functie is ontworpen om de tractor stiller en brandstofzuiniger te maken. Door een simpele druk op de knop wordt het toerental gekoppeld aan de pedaalpositie. De bestuurder kan het gas in wezen helemaal in de lage stand houden. Het toerental en de snelheid van de trekker nemen evenredig met de stand van het pedaal toe. Hierdoor kan de bestuurder comfortabel werken en bespaart hij brandstof.

Cruise-control op de wijze zoals in auto's
Cruise-control indicator Cruise-control indicator
#

Op trekkers van de 3R-serie is standaard een cruise-control aanwezig zoals gebruikt in auto's. De cruise-control wordt elektronisch in- en uitgeschakeld en bevindt zich aan de bedieningsconsole rechts.

  • Blijft op de gewenste voorwaartse snelheid zonder druk op het voertpedaal
  • Indien geactiveerd kan de bestuurder de kruissnelheid instellen
    • Met de SET/- knop kunt u de kruissnelheid instellen, of verlaagt u de kruissnelheid/maximale snelheid
    • Met de RES/+ knop stelt u de kruissnelheid in, of verhoogt u de kruissnelheid/maximale snelheid
  • Met de snelheidssensor kan de trekker ook op een ingestelde snelheid blijven, ook bij het op- en afrijden van heuvels.
  • om de cruise-control uit te schakelen dient u:
    • druk op het rempedaal uit te oefenen
    • De Cruise-control -knop uitzetten
    • Kort het pedaal voor achteruitrijden indrukken
MotionMatch-indicator MotionMatch-indicator
#

Dit symbool geeft kortere afstanden voor versnellen en vertragen aan.

LoadMatch vermogensbesturingssysteem
LoadMatch-indicator LoadMatch-indicator
#

LoadMatch is een in de industrie exclusieve en standaardfunctie bij trekkers van de 3R-serie.

 

Als beduidend meer koppel nodig is, zal de transmissie de rijsnelheid van de trekker verlagen om te compenseren voor de toegenomen belasting op de transmissie, waardoor het koppel op de aandrijfwielen maximaal wordt gemaakt en stilstanden minimaal worden gehouden.

 

Bedieningselementen stellen de compensatie-instelling van LoadMatch automatisch bij, afhankelijk van de toepassing van de trekker. Bij aftakastoepassingen zijn minder motortoerentalfluctuaties nodig, daarom wordt de mate van motortoerentaldaling bijgesteld afhankelijk van het toerental van de aftakas. Deze aanpassing verhoogt de efficiency en optimaliseert het motortoerental en afgegeven koppel, gebaseerd op de trekkertoepassing.

Hoewel het standaard wordt aangelaten, kan LoadMatch uitgeschakeld worden met de bedieningselementen van de rechterconsole.


MotionMatch

MotionMatch, standaard op trekkers van de 3R-serie, bevindt zich op de rechterconsole. Het biedt zeven instellingen voor het afstellen van het uitrollen of vertragen als het pedaal wordt losgelaten.

MotionMatch-indicator MotionMatch-indicator
#

Dit symbool geeft langere afstanden om te versnellen en te vertragen aan.

SpeedMatch
SpeedMatch-indicator SpeedMatch-indicator
#

Speedmatch, standaard op de trekkers van de 3R-serie, verbetert de cruise-controlfuncties van eHydro doordat de bestuurder van te voren de maximale snelheid kan instellen. Zodra deze functie is ingeschakeld, moet de bestuurder het rijpedaal volledig indrukken om de ingestelde snelheid van de bestuurder te kunnen bereiken. Deze functie verbetert de nauwkeurigheid en de veiligheid, in het bijzonder bij toepassingen bij lagere rijsnelheden.

Grondbewerking of sproeitoepassingen zijn voorbeelden waar SpeedMatch zou kunnen worden gebruikt. SpeedMatch werkt bij snelheden zowel bij vooruit als achteruit ingestelde snelheden.

OPMERKING: De cruise-control zoals bij auto's en SpeedMatch kunnen worden toegepast samen met LoadMatch om de productiviteit te optimaliseren.

Sauer-Danfoss is een in de V.S. handelsmerk van Sauer-Danfoss Incorporated.

Het bestuurdersplatform is comfortabel en praktisch

3R-bestuurdersplatform 3R-bestuurdersplatform
#

Het bestuurdersplatform biedt eenvoudige toegang tot en uitgang van de trekker.

 

Doelmatig geplaatste pedalen, zowel als de opnieuw geplaatste bedieningselementen zorgen voor een schoon en vlak ontwerp van het platform, waarmee de bestuurder ruimschoots beschikt over beenruimte.

  • De motorkap en spatborden zijn gemaakt van samengesteld polymeermateriaal dat is ontworpen om de mogelijkheid van roesten te elimineren en weerstand te bieden tegen deuken die plaats zouden kunnen vinden bij metalen motorkappen en spatborden. Dit materiaal geeft een hoog glanzende indruk met uitstekende veerkracht en weerstand tegen het vervagen in het zonlicht.
  • De kantelbeveiliging (ROPS) heeft een ingebouwde isolator, die ook het rammelen vermindert.
Veiligheid - gecertificeerde kantelbeveiliging Veiligheid - gecertificeerde kantelbeveiliging
Veiligheid - gecertificeerde kantelbeveiliging Veiligheid - gecertificeerde kantelbeveiliging

Belangrijkste functies van het bestuurdersplatform omvatten:

  • Grote gemakkelijk te pakken handvaten op elk spatbord maken het in- en uitstappen van de trekker gemakkelijk
  • Kantelbaar stuurwieldesign in de basisapparatuur. Het kantelwiel:
    • Met de kantelfunctie kan de bestuurder het stuurwiel in de meest comfortabele stand stellen
    • Geeft extra ruimte aan de bestuurder om de tractor binnen te gaan en te verlaten
    • Zorgt voor gemakkelijk terugkeren naar de volledig verhoogde positie
    • Zorgt voor ruimschoots voldoende ruimte om comfortabel te kunnen werken
  • Vernieuwde keuzehendel voor de M-B-R-aftakas (PTO) is standaardapparatuur en maakt onafhankelijke regeling van de midden- en achterste PTO's mogelijk
  • De bedieningselementen zijn gecodeerd met vorm en kleur voor gemakkelijke identificatie en bedrijf
  • ROPS bevat een ingebouwde isolator voor werking zonder rammelen
  • Een opstap links behoort tot de basisuitrusting om toegang tot het bestuurdersplatform te krijgen
  • Het voetplatform is voorzien van rubber en een mat voor het comfort van de bestuurder
  • Modellen met PowrReverser™ transmissie hebben zowel handgas als voetpedalen
    • Bedieningselementen voor het gas zijn in het bijzonder handig bij gebruik van een lader

De optionele premium ComfortGard™ cabine voor superieur comfort en superieure prestaties

3R ComfortGard cabine 3R ComfortGard cabine
#

Trekkers met ComfortGard cabines behoren tot de meest comfortabele, stille en gebruiksvriendelijke cabinetrekkers die er zijn. Bij de ontwikkeling van deze premium oplossing is gebruik gemaakt van uitgebreid klantenonderzoek, validatiegereedschappen en de meest geavanceerde ontwerptechieken.

 

De volgende modellen ComfortGard cabinetrekkers zijn verkrijgbaar:

  • 3033R trekker met hydrostatische transmissie (HST)
  • 3039R trekker met HST
  • 3046R trekker met HST

Cabinetrekkers zijn ontworpen voor bestuurders die superieure prestaties eisen.

  • Overheidsbedrijven
  • Commerciële bestuurders
  • Grootgrondbezitters
  • Productiebedrijven

Of het nu gaat om werken met de lader of werktuigen aan de voorkant (zoals het verwijderen van sneeuw), maaien, bewerken, draaiende maaiers of licht hooiwerk, de cabinetrekkers beschikken over de veelzijdigheid om de klus te klaren terwijl de bestuurder wordt beschermd tegen de elementen.

Design
Design volgens de nieuwste technieken Design volgens de nieuwste technieken
#
  • Ontworpen door John Deere en gebouwd in de fabriek van John Deere in Ramos, Mexico
  • Gecertificeerd volgens de hoogste veiligheidsnormen in het bedrijfsleven
  • Gemakkelijk te bedienen knoppen en afwerking zoals bij auto's

Bestuurders zullen zeker waarderen wat deze cabine heeft te bieden - te beginnen bij een geïsoleerde cabine. Deze cabines zijn ontworpen met rubuuste montagepunten die zijn geïntegreerd in de rolbeugel (ROPS) met een uniek montage-ontwerp waarmee een extra-rustige rit mogelijk is.

Het ontwerp met rolbeugel met vier posten, zorgvuldig ontwikkeld interieur en brandstoftank onder de linkerachterzijde van het bestuurdersplatform zorgen voor 360 graden zicht rondom.

  • De bestuurders kunnen genieten van een volledig overzicht, ongeacht de uit te voeren taak.
  • Met de verhoogde stang van het voorstuk kunnen bestuurders - ongeacht hun lengte - de laadbak of palletvorken waarnemen, vrijwel over het volledige werkgedeelte.
  • Vermoeidheid bij bestuurders door ongemakkelijk buigen wordt verminderd, met als gevolg meer productie in het algemeen.
  • De ruime hoofdruimte en gebogen ruiten aan alle vier de zijden zorgen voor een ruimtelijk interieur en geven de bestuurder het gevoel van een cabine van een grote trekker.

De bestuurders zijn goed beschermd tegen de elementen door de krachtige klimaatregeling met verwarming en luchtregeling.

  • In de klimaatgeregelde cabine wordt het werk nog aangenamer, of het nu een koude winterdag of een warme zomerdag is.
  • De cabine is volledig afgesloten en onder druk gebracht, waardoor de bestuurder nog beter tegen de elementen wordt beschermd.
  • Met het standaardfilter met sterk filtervermogen voor schone lucht worden zelfs de kleinste deeltjes stof en allergene deeltjes buiten gehouden.
Bedieningsfuncties in de cabine
Bedieningspaneel rechts Bedieningspaneel rechts
Montagenokken aan de zijkant van de posten Montagenokken aan de zijkant van de posten
Standaard luchtgeveerde stoel
Luchtgeveerde stoel Luchtgeveerde stoel
#

Standaard luchtgeveerde stoel met deluxe bekleding en instelbare rugleuning met geïntegreerde armsteunen.

Functies van de stoel:

  • Druk op de knop aan de onderkant van de stoel om deze omhoog te pompen. Trek aan de knop om lucht uit de stoel te verwijderen.
  • De stoel kan met behulp van een hendel aan de rechterkant van de stoel, naar voren en naar achteren schuiven.
  • De rugleuning gaat naar achteren met behulp van een hendel in de hoek linksonder van de zitting van de stoel.
  • Verlenging van de rugleuning is verkrijgbaar als optie voor installatie in het veld.

De belangrijkste voordelen omvatten:

  • Maximaal rijcomfort en kwaliteit, minimale vermoeidheid van de bestuurder
  • De trillingen van lagere frequenties worden beter gedempt dan bij mechanische vering
  • Maximaal gewicht van de bestuurder 150 kg (330 lb)
  • Nog betere verschijning met de close-out-kofferbak

Verlichting

De basisverlichting voor cabinetrekkers omvat:

  • Twee halogeen koplampen
  • Twee afstelbare halogeenwerklampen voor op het dak, waarmee 's nachts of bij weinig licht het werkterrein wordt verlicht
  • Twee amberkleurige voor- en achterzwaailichten/waarschuwingslichten, gemonteerd op de A-post
  • Twee achterlichten geïntegreerd in de spatborden
  • Koepellicht in de cabine met drie standen (aan/uit/auto)
Optionele verlichting
Optionele verlichting Optionele verlichting
#

De optionele verlichting omvat:

  • Twee afstelbare werklampen achter op het dak
  • Zwaailicht
Veiligheidsfuncties cabine
  • ROPS (rolbeugel) - gecertificeerd volgens de hoogste industriestandaards voor maximale bescherming van de bestuurder
  • Aanwezigheidssysteem bestuurder
  • De motor wordt afgezet als de bestuurder de stoel verlaat terwijl de transmissie resp. de aftakas midden of achter is ingeschakeld
  • De trekker moet in neutraal staan en de parkeerrem volledig aangetrokken om stationair te kunnen werken met de aftakas
  • Nooduitgang rechts
  • Gehard veiligheidsglas in geval van breuk
  • Alarmlichten/knipperlichten op het dak voor rijden op de weg - twee voor en twee achter
  • Twee achterlichten op de spatborden
Comfortfuncties van de cabine
Superieur comfort en zicht voor de bestuurder Superieur comfort en zicht voor de bestuurder
Optionele radioset Optionele radioset

Er zijn diverse functies in het cabine-ontwerp geïntegreerd die zorgen voor superieur comfort en zicht voor de bestuurder. Deze functies omvatten:

  • Uiterst stil interieur
  • Rolbeugel met vier posten en gebogen glas voor zicht over 360 graden, wat zorgt voor een ruimtelijk interieur
  • Verbeterde klimaatregeling voor maximaal comfort voor de bestuurder
  • Verhoogde voorste stang voor maximaal zicht op de lader
  • Bedieningscentrum rechts met de meest gebruikte bedieningselementen binnen handbereik
  • Parkeerrem links in de stijl zoals bij auto's
  • Schakelen van de vierwielaandrijving (4WD) op het dashbord, dus geen ongemakkelijk bukken
  • Stuurkolomverstelling
  • Verbeterde schakelbereiken voor gemakkelijker werken
  • Vlak voetplatform zonder obstructies
  • Als basisuitrusting is voorzien in een deluxe beklede stoel met luchtvering met intrekbare veiligheidsriem en armsteunen voor uitstekende rugondersteuning
  • Binnenspiegel met zicht naar achteren
  • Optionele dubbele spiegels voor meer zicht naar achteren
  • Ergonomisch geplaatste geïntegreerde laderjoystick voor maximaal comfort tijdens het werken
  • Interne koepelverlichting met posities aan, deur en uit, voor verlichting bij omstandigheden met weinig licht
  • Standaard zonnescherm ter bescherming tegen ongewenst zonlicht
  • Creature comfort zoals:
    • Twee bekerhouders
    • 12 V-voeding
    • Opbergruimte voor mobiele telefoon
    • CD-opbergruimte
    • Opbergruimte voor trekhaakpen
    • Opbergruimte voor overige zaken
    • Houder voor gebruiksaanwijzing
  • Geïntegreerde beugel voor ondersteuning bij het in- en uitstappen
  • Opstap aan de linkerzijde voor gemakkelijk in- en uitstappen
Installeren van verwijderbare plug voor de achterruit Installeren van verwijderbare plug voor de achterruit
Verwijderbare plug voor de achterruit geïnstalleerd Verwijderbare plug voor de achterruit geïnstalleerd
  • Vooraf bedraad voor optionele accessoires zoals radio, claxon, werkverlichting achter, elektrische hydraulisdche diverter, wisser/sproeier achter, zwaailicht en sigarettenaansteker
  • Geïntegreerde waarschuwingslampen/richtingaanwijzers en achterlichten, afgeschermd tegen bomen en takken
  • Geïntegreerde antenne op het dak, afgeschermd tegen potentiële beschadigingen door takken en bomen
  • Twee naar voren gerichte werklampen op het dak voor optimaal zicht 's nachts
  • Standaard voorruitwisser met twee snelheden om de voorruit schoon te houden
  • Optionele wisser/sproeier voor de achterruit om deze schoon te houden
  • Optionele voorspatborden om de voorste cabineruit vrij van modder en vuil te houden
  • Optionele achterspatbordverbreders om deuren te berschermen tegen modder en vuil
  • Polymeerspatborden die bestand zijn tegen harde stoten, bestendig tegen deuken en gelakt met een afwerking zoals voor auto's
  • Achterruit die tot 70 graden opengedraaid kan worden voor ventilatie of toegang tot de achterste hefinrichting
  • Eenvoudige toegang om een controller of monitor aan te sluiten en te monteren door de verwijderbare plug van de achterruit en montagenokken aan de de zijwaartse posten
  • Grote brandstoftank van 48,5 liter (12.8 gal.) voor langer kunnen werken zonder bijtanken
  • Vuldop in het linkerachterspatbord met grote opening voor gemakkelijk tanken
  • Brandstoftank geplaatst links van de bestuurderspositie voor maximaal zicht naar achteren

Kies uit een variëteit aan fabrieksconfiguraties van cabinetrekkers

Cabinetrekker-configuraties met de onderstaand getoonde opties zijn af fabriek leverbaar:

 

 

 

 

Transmissiekeuzes**

 

Midaftakas-optie***

Bandprofiel-keuze

 

 

 

Keuze regelkleppen (SCV's)

 

Luxe stoel met stoffen bekleding

 

Model

Nominaal motorvermogen ECE-R120*

Aftakas (PTO)

kW (hp)

PowrReverser™-transmissie

Hydrostatische transmissie

 

R1 bar

R3 TURF

R3 TURF speciaal

R4 Industrieel

Dubbel middelste hydrauliekventiel

Dubbel middelste en
enkele achter

 

Cabine luchtvering

3033R

23.6 kW (32.2)

23,6

---

X

X

X

X

X

X

X

X

 

X

3038R

28.5 kW (38.7)

31,3

X

X

X

X

X

X

X

X

X

 

X

3045R

33.3 kW (45.3)

34,1

---

X

X

X

X

X

X

X

X

 

X

*
Nominaal motorvermogen ECE-R120 24,5 kW (32,8 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.6 L (97.6 cu in.)

 

Nominaal motorvermogen ECE-R120 27,1 kW (37,3 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.5 L (91.5 cu in.)

 

Nominaal motorvermogen ECE-R120 32,8 kW (44,6 pk) bij 2600 tpm van de motor
Cilinderinhoud, 1.5 L (91.5 cu in.)


**PowrReverser-transmissie niet met cabinetractor, alleen met OOS-tractor

***De optie met midden aftakas niet met PowrReverser-transmissie

Ingebouwde veiligheidsvoorzieningen zodat de bestuurder zich geen zorgen hoeft te maken

Veiligheid maakt deel uit van het ontwerp van alle trekkers van de 3R-serie.

  • Het detectiesysteem voor aanwezigheid van de bestuurder zorgt ervoor, dat de bestuurder in de stoel aanwezig is om de trekker te besturen
  • Rolbeugel (ROPS) ontworpen voor bedrijfsveiligheid
  • Reflecterende ROPS-strips voor betere zichtbaarheid van de trekker
  • Startslotblokkering voorkomt starten als de motor al draait
  • Visueel waarschuwingslampje voor de aftakas (PTO) waarschuwt de bestuurder of de midden- of achteraftakas draait
  • Optie achteruitrijden (RIO) voor veilig bedrijf van de midden-aftakas
  • Plaatsen van de transmissie in neutraal en het aantrekken van de parkeerrem maakt het voor de bestuurder mogelijk veilig de achterste aftakas te laten draaien als hij niet in de stoel van de trekker zit
  • Standaard weghomologatie van de trekker volgens EEC-richtlijnen
Artboard 1