4052M Multifunctionele Compacttrekkers

  • 4-cilinder diesel turbogeladen
  • Opties voor PowrReverser™ of eHydrostatic transmissie
  • Standaard vierwielaandrijving
  • Driepuntshefinrichting van categorie 1
Dealer zoeken
image-info

Ervaar de waarde

De 4052M biedt u het vermogen en de besturing van een volwaardige landbouwtractor. Met een viercilinder-dieselmotor, een eHydro™-transmissie, vierwielaandrijving en een nieuw, intuïtief bedieningspaneel tot uw beschikking, hebt u alles dat nodig is om grote klussen effectief en met gemak aan te pakken.

Hoofdkenmerken

Hoofdkenmerken

Alles inklappen

Aantrekkelijke stijl zorgt voor meer zicht en bedieningsgemak

4M-tractor met D170-Lader 4M-tractor met D170-Lader
#

De robuuste vormgeving van de 4M- en 4R-tractoren zorgt voor een aantrekkelijke en functionele verschijning vergelijkbaar met die van grotere agrarische tractoren. Voordelen van deze vormgeving omvatten:

  • Gemakkelijke identificatie van de tractorreeks
  • Vernieuwde vaste grille en motorkap met zijpaneel zorgt voor optimale afdichting van het koelcompartiment
    • Geïntegreerde onderhoudspositie op de voorgrille voor gemakkelijke toegang tot de accu
  • Eenvoudig te verwijderen kap voor toegang voor onderhoud
  • Halogeen koplampen in wraparound-stijl
    • Premium geïntegreerde verlichtingselementen in een stijl als bij auto's
  • Robuuste afbeeldingen
  • Agressief hellend motorkapontwerp biedt een aangenamere soepelere aanblik, en zorgt voor meer zicht
  • Standaard omlaag gerichte (4052M) en hybride (4066M) uitlaat voor goede zichtbaarheid en veiligheid voor de bestuurder
    • Bij lage snelheid en als het filter van de tractor wordt gereinigd, wordt de uitlaat door de vertical uitlaat geleid. In alle andere gevallen wordt de uitlaat door de omlaag gerichte uitlaat geleid.
    • Dit zorgt voor minimale impact voor de bestuurder

Als resultaat krijgt de tractor een kenmerkende verschijning en gevoel.

OPMERKING: Als de tractor uitgerust is met optionele ter plaatse geïnstalleerde verticale uitlaat, dient de uitlaatpijp te worden verwijderd voordat de motorkap van de tractor open of dicht wordt gedaan.

De krachtige Yanmar® dieselmotor levert genoeg vermogen als er wordt gewerkt met zware ladingen

Krachtige Yanmar-motor Krachtige Yanmar-motor

De Yanmar-dieselmotor heeft een groot reserve aan koppel waarbij ruimschoots voldoende vermogen kan worden geleverd bij zware belastingen.

Deze motor met vier cilinders heeft lage uitstootniveau's en lagere geluidsniveau's.

De motor voldoet aan alle huidige emissie-vereisten voor Fase V uitstootnormen.

Model Cilinderinhoud Aanzuiging Nominaal toerental ECE-R120 Motorvermogen  Motorvermogen ECE R24 Aftakas (PTO) vermogen
4052M/R 2,1 l Met turbocompressor 2600 37,9 kW (50,8 pk) 38,4 kW (51,5 pk) 29,75 kW (39,9 pk)
4066M/R 2,1 l Met turbocompressor 2600 48,5 kW (65 pk) 49,1 kW (65,9 pk) 38,8 kw (52 pk)
 
De motor gebruikt de nieuwste technologieën om het brandstofverbruik te optimaliseren, regeling en nauwkeurigheid te verbeteren en de impact op het milieu te verminderen.
 
Het common-railsysteem (CRS) op de optimaliseert het brandstofverbruik en vermindert de bedrijfskosten (Vergeleken met motoren die geen CRS-technologie gebruiken). De hogedruk brandstofinspuiting atomiseert de brandstof in kleinere deeltjes die volledige verbranden. Dit leidt tot beter brandstofverbruik en lagere bedrijfskosten.
 
De elektronische regeleenheid (ECU) biedt optimale brandstofregeling en nauwkeurigheid. De ECU regelt en controleert de motor. De ECU houdt de motoromstandigheden bij en past de brandstoftoevoer aan voor optimale prestaties en uitstoot.
 
De motor wordt geleverd met een nabehandelingssysteem. Het systeem wordt automatisch bediend. Het uitlaatfilter bestaat uit een dieseldeeltjesfilter (DPF) die roetdeeltjes in het uitlaatgas opvangt. Door een natuurlijk reinigingsproces te gebruiken, worden de meeste roetdeeltjes die worden opgevangen in het uitlaatfilter verwijderd door de hitte van de uitlaatstroom die wordt gegenereerd door normaal gebruik. In situaties met lage temperatuur, motorsnelheid of belasting, wordt er een actieve reinigingscyclus gestart. In deze reinigingscyclus wordt de temperatuur van het uitlaatgas verhoogd door extra brandstof in te spuiten tijdens de uitlaatslag van normale voertuigwerking naar de dieseloxidatiekatalysator (DOC).
 
Na een bepaald aantal uren kan het nodig zijn as te verwijderen uit het filter.
DPF-reiniging

Afhankelijk van de belasting van de tractor en de omgevingstemperatuur, vochtigheid en motorsnelheid kunnen zich roetdeeltjes in het DPF ophopen waardoor reiniging nodig is. Het reinigen van het filter wordt bepaald door één van drie omstandigheden:

  • Een aan de hand van tijd geschatte noodzaak voor reiniging van het filter
  • DOC/DPF druksensoren
  • Een op belasting gebaseerde inschatting van de roetdeeltjes ophoping

Als aan een van de omstandigheden wordt voldaan, vindt filterreiniging plaats.

Er zijn drie verschillende filterreinigingsprocessen:

  • Passieve filterreiniging
  • Actieve filterreiniging
  • Geparkeerde filterreiniging

Passieve filterreiniging

Passieve filterreiniging vindt plaats als de motor genoeg hitte genereert om roetdeeltjes te verbranden. Dit proces vindt onder normale gebruiksomstandigheden automatisch continu plaats. Tijdens de passieve filterreiniging verschijnen er geen tractorpictogrammen of symbolen op het display.

OPMERKING: Voor passieve filterreiniging is geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.

Actieve filterreiniging

Als niet aan de omstandigheden (temperatuur, belasting of snelheid) voor passieve filterreiniging wordt voldaan, dan worden roetdeeltjes via een actieve filterreiniging verwijderd.

Om de vereiste omstandigheden te bereiken, regelt uitlaattemperatuurbeheer (ETM) de start en duur van de actieve filterreiniging. ETM kan verschillende motorparameters instellen en/of gedurende een korte periode een kleine hoeveelheid brandstof in de uitlaatstroom injecteren. De brandstof gaat over in dampvorm en reageert chemisch met de katalysator in de DOC om hitte op te wekken voor verbranding van de roetdeeltjes.

De brandstof in DOC en DPF wordt nooit ontstoken, er ontstaat nooit een vlam in DOC of DPF.

Voor actieve filterreiniging is net als voor passieve filterreiniging geen handeling van de bestuurder nodig en hoeft de tractor niet te worden stilgezet.

Geparkeerde filterreiniging

In sommige gevallen waarbij passieve en actieve filterreiniging de roetdeeltjes niet volledig uit het systeem hebben verwijderd, kan geparkeerde filterreiniging nodig zijn. De enige keer dat een geparkeerde filterreiniging zal moeten worden uitgevoerd is, als de automatische filterreiniging gedurende langere tijd uitgeschakeld was en meerdere waarschuwingen om de filterreiniging weer in te schakelen zijn genegeerd of als de tractor is gebruikt met lichte belasting. Bovendien: als het automatische filterreinigingsproces meerdere keren opzettelijk wordt onderbroken of de actieve filterreiniging diverse keren is mislukt door storingen, kan een geparkeerde filterreiniging nodig zijn. In deze zeldzame situatie moet de bestuurder de tractor parkeren en het filterreinigingsproces starten.

Het proces voor geparkeerde filterreiniging moet geactiveerd worden op gebruik en bediening van de tractor. Het proces duurt ongeveer 30 minuten. Raadpleeg de gebruikershandleiding voor meer informatie.

Dit systeem meet constant het roetniveau van de tractor, waardoor deze altijd in optimale conditie is en er altijd hoogwaardige prestaties geleverd kunnen worden.

OPMERKING: Aantal uren sinds de laatste regeneratie en roetniveau zichtbaar op het lcd-display.

De belangrijkste functies van de motor zijn:

  • Lager nominaal toerental voor de aftakas van 540 tpm zorgt voor beter brandstofverbruik, minder lawaai en trillingen en een langere levensduur van de motor
  • Ingegoten cilinderblok ontworpen voor goede koeling en lange levensduur
  • De hydraulische heffers zijn stiller en hoeven niet aangepast te worden
  • De heavy duty krukas heeft een groter lageroppervlak voor extra duurzaamheid
  • CRS optimaliseerd het brandstofverbruik, waardoor de exploitatiekosten worden verlaagd
  • ECU biedt optimale bediening en nauwkeurigheid
  • Directe brandstofinspuiting
    • Verbetert het starten
    • Spuit de brandstof direct op de zuigers voor efficiëntere verbranding
    • Ontwikkelt meer vermogen per liter brandstof
    • Gloeibougies (hulpmiddel bij koud starten)
  • De motoroliekoeler zorgt voor koeling van de motorolie, wat leidt tot een landere levensduur
  • Starten en afzetten met de contactsleutel maakt brandstofafsluitkraan overbodig
    • Elektrische magneetklep sluit brandstoftoevoer direct af wanneer de contactsleutel wordt uitgeschakeld
  • Door transparant expansiereservoir van de koelvloeistof kan de bestuurder het peil controleren zonder de radiateurdop te verwijderen
    • Afgesloten radiateurcompartiment houdt vuil en deeltjes aan buitenzijde van motorkap
Droog luchtfilter Droog luchtfilter
#
  • Droog luchtfilter met veiligheidselement en elektronische luchtservice-aanwijzing
    • Elektronische luchtbeperking-aanwijzing waarschuwt de bestuurder als het filter onderhoud nodig heeft
    • Dubbel ontwerp van het element voor grotere bescherming van de motor
    • Gemakkelijk in onderhoud
  • Standaard naar beneden gerichte uitlaat (4052M/R en 4066R)
  • Stoot de dampen uit van de bestuurder af, waardoor het lawaai van de motor wordt verm
    • Standaard hybride uitlaat (4066M)
    inderd
  • Verbetert het zicht van de bestuurder bij gebruik van een lader of frontwerktuig
  • Optionele verticale uitlaat

 

Yanmar is een handelsmerk van Yanmar Co., Ltd.

Met de PowrReverser™-transmissie kan zonder koppelen van richting worden veranderd

Met de PowrReverser-transmissie kan zonder koppelen van richting worden veranderd
Transmissiehendel PowrReverser Transmissiehendel PowrReverser

De 12F/12F PowrReverser-transmissie is verkrijgbaar voor 4M-tractoren.

De PowrReverser transmissies maken een hydraulisch geschakelde transmissie vooruit en achteruit mogelijk. Hij zorgt voor heen en weer schakelen tussen vooruit en achteruit rijden zonder te ontkoppelen, met één hendel voor snel en eenvoudig veranderen van richting.

  • Met de PowrReverser-transmissie is het voor de bestuurder niet nodig te ontkoppelen bij het schakelen tussen vooruit en achteruit

De ePowrReverser-transmissie is uitgerust met een hydraulisch bediende natte koppeling. Twee meerschijvige koppelingpakketten (één voor vooruit en één voor achteruit) worden hydraulisch geactiveerd als de richtinghendel (reverser) in voorwaartse of achterwaartse positie wordt geplaatst.

Elk koppelingpakket bestaat uit drie grote koppelingschijven van 12,7 cm (5 inch) diameter die werken in olie en zijn oliegekoeld, en waarmee uitstekende warmtedissipatie wordt verkregen met een langere levensduur.

 

Vooruit/achteruit-koppelingen Vooruit/achteruit-koppelingen
  • Koppeling A wordt gebruikt voor voorwaarts rijden van de tractor
  • Koppeling B wordt gebruikt voor achteruit rijden van de tractor

 

De belangrijkste functies van de PowrReverser-transmissie zijn:

  • 12 versnelling vooruit/12 versnellingen achteruit (12F/12R)
  • De omkeerhendel, die zich links naast de instrumentenconsole bevindt, maakt het voor de bestuurder mogelijk om van richting te veranderen zonder te hoeven ontkoppelen
    • Snelle omkeerschakeling voor beter bedrijf met de lader
  • Synchronisatoren met dubbele kegels maken gesynchroniseerd schakelen mogelijk tussen tandwielen voor schakelen tijden het rijden waarbij de koppeling wordt gebruikt
  • Synchronisatoren met dubbele kegels maken eenvoudig schakelen mogelijk
  • Schroeftandwielen voor geruisloze werking
Schroeftandwielen Schroeftandwielen
#
  • Goed verdeelde versnellingen voor turf-, lader- en transportwerk
  • De neutrale startknop voorkomt dat de trekker kan starten als de transmissie (hoofdbereik) niet in de neutrale stand staat
  • Koppelingen met twee natte schijven zorgen voor een lange levensduur
  • Schakelen tussen bereiken is niet gesynchroniseerd
  • Modellen met PowrReverser-transmissie hebben zowel handgas als voetpedalen
  • Dit is vooral handig bij gebruik van een lader

De productiviteit optimaliseren met een eHydro™-transmissie

De tractor is verkrijgbaar met een elektronische hydrostatische (eHydro) transmissie met drie bereiken.

  • Vloeistof onder druk transporteert motorvermogen naar de aandrijfwielen door middel van een hydraulische pomp en een motor
  • Functioneert als koppeling en als transmissie
  • Levert een hoog koppel bij wegrijden
  • Vermindert schokbelastingen van de aandrijflijn

Sauer-Danfoss® levert zowel de pomp als de motor. Hierdoor wordt verzekerd dat de onderdelen op elkaar zijn afgestemd, met als gevolg optimale efficiency.

 

De elektronische hydrostatische transmissie is perfect geschikt voor taken waarbij productiviteit een must is, zoals lader- of maaiertoepassingen.

De hydrostatische transmissie heeft Twin Touch™ voetbedieningen, waarmee zowel de snelheid als de rijrichting door de bestuurder kunnen worden ingesteld met een tip van de tenen.

De belangrijkste functies van de eHydro-transmissie zijn:

  • Traploos variabele rijsnelheden in elk bereik staan de bestuurder toe de snelheid van de trekker aan te passen aan de taak.
  • Geen koppelingspedaal nodig voor een snelle en gemakkelijke verandering van rijrichting
  • Twin Touch voetpedalen voor snel en gemakkelijk vooruit-/achteruitbedrijf
  • Optioneel voorzien van cruisecontrol
    • De cruise-control-schakelaar bevindt zich op de rechterconsole voor gemakkelijke toegang
    • De cruise-control wordt elektronisch geactiveerd en uitgeschakeld en maakt nauwkeurige snelheidsinstellingen mogelijk
Sauer-Danfoss eHydro transmissie Sauer-Danfoss eHydro transmissie
#

Voor betrouwbaar bedrijf wordt de Sauer-Danfoss eHydro-transmissie gebruikt. Levensduureigenschappen omvatten:

  • Grote, gesmede getapte as met grotere steunlagers voor minder trillingen en lawaai.
  • Middelste deel gemaakt van nodulair gietijzer (veel sterker dan grijs ijzer dat wordt gebruik voor transmissies van concurrenten).
  • De transmissie-oliekoeler koelt de transmissie-olie voor een langere levensduur van de transmissie.

De veiligheidsvoorzieningen van de eHydro omvatten:

  • De trekker start met één of beide ingedrukte voetpedalen, maar komt niet in beweging totdat beide voetpedalen eerst naar neutraal komen
  • Aanwezigheid van de bestuurder - De tractor stopt als de bestuurder de stoel van de trekker verlaat maar de motor wordt niet stilgezet tenzij de aftakas (PTO) ook draait
Belangrijkste John Deere voordeel
Twin Touch voetbediening Twin Touch voetbediening
#

De Twin Touch voetbediening biedt verscheidene belangrijke voordelen ten opzichte van concurrerende hydro-modellen.

  • Bij sommige concurrerende hydrostatische trekkers wordt een trapperpedaal (teen-hiel) gebruikt voor bediening van de hydro
    • De bestuurder moet zowel teen als hiel gebruiken om van richting te veranderen, waardoor de bestuurder sneller vermoeid zal raken
Optionele cruise-control
Optionele cruise-control op 4M-tractors Optionele cruise-control op 4M-tractors
#

Cruise-control met werkelijke snelheid is optionele uitrusting op 4M-tractoren met eHydro-transmissie. De cruise-control wordt elektronisch in- en uitgeschakeld en bevindt zich op de bedieningsconsole rechts.

  • Blijft op de gewenste voorwaartse snelheid zonder druk op het voetpedaal
  • Cruise-control wordt ingeschakeld door de schakelaar in te schakelen als de gewenste snelheid is bereikt
  • Met de snelheidssensor kan de trekker ook op een ingestelde snelheid blijven, ook bij het op- en afrijden van heuvels.
  • Om de cruise-control uit te schakelen dient u:
    • Druk uit te oefenen op de draairemmen tegenover de eHydro-pedalen
    • Cruise-controlschakelaar uitte schakelen
    • Het pedaal voor achteruitrijden kort in te drukken

Sauer-Danfoss is een handelsmerk van Sauer-Danfoss Incorporated.

Het bestuurdersplatform is comfortabel en praktisch

Toevoeging van optionele gereedschapskist in het middenconsole
Eenvoudige toegang tot en uitgang van het bestuurdersplatform Eenvoudige toegang tot en uitgang van het bestuurdersplatform
#

Het bestuurdersplatform biedt eenvoudige toegang tot en uitgang van de tractor.

Doelmatig geplaatste rempedalen, zowel als de opnieuw geplaatste bedieningselementen zorgen voor een schoon en vlak ontwerp van het platform, waarmee de bestuurder ruimschoots beschikt over beenruimte.

  • De motorkap en spatborden zijn gemaakt van slagvast polymeermateriaal dat is ontworpen om de mogelijkheid van roesten te elimineren en weerstand te bieden tegen deuken die plaats zouden kunnen vinden bij metalen motorkappen en spatborden.
  • De motorkap heeft een afwerking zoals bij auto's, waardoor deze een hoog glanzende indruk heeft met uitstekende veerkracht en weerstand tegen het vervagen in het zonlicht.
Comfortabel en praktisch ontwerp Comfortabel en praktisch ontwerp
#

Belangrijkste functies van het bestuurdersplatform omvatten:

  • Grote, gemakkelijk te pakken handvaten op elk spatbord maken het in- en uitstappen van de trekker gemakkelijk.
  • De bedieningselementen zijn gecodeerd met vorm en kleur voor gemakkelijke identificatie en bediening.
  • De stoel met mechanische vering verbetert het comfort voor de bestuurder en vermindert vermoeidheid.
  • Een opstap links behoort tot de basisuitrusting om toegang tot het bestuurdersplatform te krijgen.
  • De stoel met mechanische vering zorgt voor een comfortabele rit voor de bestuurder. Stoel klapt naar voren voor bescherming tegen de elementen.
  • De vering van de stoel kan worden versteld voor het gewicht en lengte van de bestuurder.
  • De gewichtsinstelling kan worden aangepast op een bestuurdersgewicht 52 kg tot 124 kg (114.6 lb tot 273.4 lb).
  • De stoel kan met behulp van de hendel onder de stoel naar voren of naar achteren worden versteld, waardoor de zithouding aan de beenlengte van de bestuurder kan worden aangepast.
Oprolbare veiligheidsgordels Oprolbare veiligheidsgordels
#
  • Oprolbare veiligheidsgordels voorkomen dat de veiligheidsgordels verward raken in de stoelophanging en de bedieningselementen

Ingebouwde veiligheidsvoorzieningen zodat de bestuurder zich geen zorgen hoeft te maken

Veiligheid maakt deel uit van het ontwerp van alle tractoren uit de 4M- en 4R-serie.

  • Het detectiesysteem voor aanwezigheid van de bestuurder zorgt ervoor, dat de bestuurder in de stoel aanwezig is om de tractor te besturen
    • De motor wordt afgezet als de bestuurder de stoel verlaat terwijl de voor- of achteraftakas is ingeschakeld.
    • De tractor moet in neutraal staan en de parkeerrem volledig aangetrokken om stationair te kunnen werken met de aftakas.
  • De rolbeugel (ROPS) is ontworpen voor bedrijfsveiligheid
  • Reflecterende ROPS-strips voor betere zichtbaarheid van de tractor
  • Startslotblokkering voorkomt starten als de motor al draait
  • Het visuele waarschuwingslampje voor de aftakas waarschuwt de bestuurder als de achteraftakas draait
  • Plaatsen van de transmissie in neutraal en het aantrekken van de parkeerrem maakt het voor de bestuurder mogelijk veilig de achterste aftakas te laten draaien als hij inet in de stoel van de tractor zit
  • Verlichtingsinstallatie voldoet aan de vereisten van EEC-weghomologatie.
    • OPMERKING: EEC-typegoedkeuring voor de weg zijn niet van toepassing voor Australië/Nieuw-Zeeland.

Uitstekend onderhoudsvriendelijkheid verlaagt de exploitatiekosten en verbetert de productiviteit

Regelmatig onderhoud is essentieel voor de prestaties, productiviteit en duurzaamheid van de tractor.

  • Eenvoudige toegang tot de reguliere onderhoudspunten minimaliseert de onderhoudstijd.
  • Eenvoudig te verwijderen kap en zijpanelen, verbeterd motorkapontwerp en geïntegreerde onderhoudspositie op de grille bieden eenvoudig toegang voor alle routine onderhoudsklussen.
  • Tractoren zijn uitgerust met uitgebreide mogelijkheden voor zelfdiagnose en zijn volledig compatibel met het exclusieve Service ADVISOR™ systeem van John Deere.
  • Dagelijks onderhoud is minimaal en eenvoudig uit te voeren. De meeste periodieke onderhoudswerkzaamheden kunnen worden uitgevoerd met basiskennis van procedures en eenvoudige gereedschappen.
  • Lagere exploitatiekosten
    • De interval voor verversen van de hydraulische olie is gewijzigd van 400 naar 1200 uur (of drie jaar) als er Hy-Gard™ producten worden gebruikt
Verwijderbare zijpanelen Verwijderbare zijpanelen
Geïntegreerde onderhoudspositie van de grille Geïntegreerde onderhoudspositie van de grille
Verwijderbare kap Verwijderbare kap

Alle handelingen in het dagelijkse onderhoudsschema kunnen zonder gereedschap worden uitgevoerd:

  • Motorolie, hydraulische olie, koelvloeistofniveau en de waterafscheider zijn gemakkelijk bereikbaar
  • De motor is snel toegankelijk door de motorkap te openen voor periodieke controles
  • Dankzij een éénpunts grendelmechanisme en geïntegreerde kabel kan de motorkap eenvoudig worden geopend en gesloten

OPMERKING: raadpleeg altijd de bedieningshandleiding voor complete onderhoudsaanbevelingen.

Artboard 1